Conferinta de Design BIFE-SIM

PROGRAM CONFERINTA DE DESIGN 2017 – click aici

Data: 15 septembrie 2017

Interval orar: 11.00-16.00

Loc desfăşurare: Romexpo, Centrul de presă

Tema: Promovare si Vanzare in Design

Ediţia a VI-a

Acces: gratuit, pe bază de invitaţie completată online

Public vizat: designeri, artişti, studenţi la arhitectură, arte plastice, specialisti in marketing, in relatii publice, in social media, in publicitate, antreprenori

În cadrul ediţiilor precedente au fost dezbătute teme precum: Design is pure lust, Life in design şi Urban design, Productie si Design, participanţii venind din diverse arii conexe design-ului.

Conferinţa de Design  va avea loc in a treia zi a BIFE-SIM – Targ international de mobila, unde vor fi asteptati 12 speakeri atat la inceput de drum, cat si cu o vasta experienta in domeniu. BIFE-SIM se va desfaura in Pavilioanele A si C1-C6, intre 13-17 septembrie 2017 unde sunt aşteptate să expună peste 300 de companii, iar numărul vizitatorilor să ajungă la aproximativ 22.000 de persoane.

Designul românesc trebuie să rămână ancorat la cerinţele naţionale, cât şi la cele internaţionale, poziţionându-se în calitate de lider de opinie la nivel global.

Scopul conferinţei este valorizarea promovarii si vanzarii culturii designului de produs din România prin realizarea evenimentelor de nişă în rândul grupului ţintă.

Realizăm o selecţie riguroasă a speakerilor, atât la început de drum, dar cu idei creative de succes, cât şi producatori cunoscuti, tineri antreprenori, oameni de cultură consacraţi. De asemenea, sunt asteptati si speakeri specialisti in marketing si promovare care sa prezinte solutii eficiente pentru tinerii designeri.

Construim comunitatea creativilor din România, încurajând debutul artistic, designul de produs văzut ca artă contemporană, promovarea patrimoniului cultural arhitectural  ca sursă de inspiraţie pentru arta designerilor de produse, mobilitatea culturală şi accesul facil la cultură.

SPEAKERI

Mihaela Ion, manager cultural, co-fondator Revista Atelierul

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 10 ani în cadrul industriei creative şi artistice româneşti. Cu un doctorat în istorie şi un background educaţional în istoria artei în cadrul Universiţătii din Bucureşti şi CESI, Mihaela Ion a înfiinţat, în 2010, respectiv în 2012 proiectele “Revista Atelierul” (cu un content de peste 2600 de articole pe www.revista-atelierul.ro), “Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs” (expoziţie pop-up desfăşurată la nivel naţional în Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi şi Timişoara) realizând astfel printre cele mai importante proiecte româneşti destinate promovării comunităţilor creative şi culturale din România.

A fost bursieră a grantul în management cultural “Gabriela Tudor”,  în Londra.

De asemenea, a activat în diferite galerii de artă din Bucureşti.

 

Dr. Mihnea Ghilduș, designer de produs, fondator platforma Dizainăr, Director Creativ DZNR Studio

Format ca designer de produs la Universitatea Națională de Arte, București, Mihnea și-a continuat traseul educațional la Academia de Arte și design din Stuttgart, Germania, unde a obținut masterul în Integral Studies. În 2014 a primit titlul de doctor în design medical, la Universitatea Naţională de Arte, București, unde a predat ca prof. asociat lector între anii 2008-2016.

Activează cu entuziasm în domeniul designul ambiental și designului grafic dar pasiunea lui pe plan profesional rămâne designul de produs.

5 ani de design nou romanesc”

 

Lucian Haritonov, fondatorul Metal Creativ, va vorbi despre cum se îmbină industria metalurgică și designul de produs în România.

Despre Metal Creativ, Lucian Haritonov a declarat: “Ne place să ne jucăm cu metalul și să creăm mobilier cu un design unic. Asta ne-a inspirat să lansăm o nouă tehnică de design – cea a cusutului în tabla perforată de oțel”.

Metal Creativ concepe și produce piese de design pentru case, restaurante, terase, baruri, orice spațiu care se vrea locuit de imaginație. In portofoliul Metal Creativ se regăsesc atât produse unicat, cât și în serii mici, grupate în cinic linii de produse: Tradițional, Industrial, Urban, Back in time și Custom Made.

Laura Calin, fondator V for Vintage, va vorbi despre participarea la târguri şi conferinţe, o componentă importantă în dezvoltarea ca designer.

Pe durata discuției, Laura Calin va oferi răspunsuri la întrebări precum: Ce înseamnă participarea la un târg? Cum alegem unde să participăm? Cum ne pregătim pentru participarea la un târg?

Despre V for Vintage, Laura Calin a declarat: “Cred în sănătatea lucrurilor din jurul meu, în bucuria de a trai conştient şi responsabil, suntem suma alegerilor noastre şi încurajez alegerile sănătoase fie că vorbim de stil de viaţă, alimentaţie sau design. Promovând repere locale şi internaţionale care respectă un anumit standard putem construi împreună un oraş frumos. Arta, experimentul, simţul estetic provoacă realitatea, iar noi asta am încercat să facem cu V for Vintage – să arătăm oamenilor că există potenţial şi că putem să ne depăşim status quo-ul.”

V for Vintage este un eveniment de referință cu acțiuni în zona de educație, formare și proiecte colaborative, este o platforma care susţine comunicarea, în onlineşi offline, dintre designul românesc, vintage şi public.

 

Oana Ioniţă Năsui va prezenta studii de caz pentru proiecte de design romanești: promovarea online – Modernism.ro și formarea profesională – Formare Culturală.

Printre proiectele la care a lucrat Oana Ioniţă Năsui se numără prima Strategie culturală și creativă a Bucureștiului 2015-2025, Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007, Grayling (fostă MMD Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants), Festivalul de Film Istoric Râșnov, Transilvania Fest, Fundația Rațiu România, Antreprenoriat în industrii creative, Asociația Maia.

În prezent este freelancer si lucreaza ca fondator sau dezvoltator pe diverse proiecte și programe culturale și creative: managing partner la o galerie de artă contemporană –Nasui collection & gallery, director dezvoltare al unui muzeu privat din București – PostModernism Museum, fondator și trainer pe subiecte de management de proiect, management cultural, comunicare – Formare Culturală, project manager la o platformă de promovare a culturii contemporane – Modernism.ro, consultant în planificare culturală pe diverse proiecte punctuale.

 

Angela Ciobanu va vorbi despre bijuteria contemporană. Printre temele abordate se numără:

– De la arhitectură la bijuterie;
– Bijuteria, între pasiune şi profesie, între creaţie şi manufactură;
– Artist vs brand personal;
– Promovarea personală în online şi offline;
– Expunere şi vizibilitate;
– Originalitate şi proprietate intelectuală;

Despre interesul pentru bijuteria contemporană, Angela Ciobanu a declarat: ”Interesul pentru bijuteria contemporană a apărut ca o schimbare firească de scară pe care am avut iniţial, ocazia să o experimentez în contextul mult mai amplu – din punct de vedere dimensional – al arhitecturii. Am început să lucrez bijuterie aplicând acelaşi proces creativ pe care îl cunoşteam din arhitectură, însă, treptat, am renunţat la formele geometrice şi algoritmii matematici în favoarea unei abordări mult mai experimentale.

Bijuteriile îmi reflectă fascinaţia pentru imperfecţiune, pentru detalii surprinzătoare plasate în forme aparent convenţionale. Voi cauta, probabil întotdeauna, o anumită forţă ce se găseşte în spatele fragilităţii.”

 

Sabina Baciu va vorbi la Conferința de Design despre MATER – prima bibliotecă de materiale din România și Europa de Sud Est.

Cu un background în comunicare și noile media, Sabina Baciu a lucrat în ultimii 10 ani în diferite proiecte de industrii creative din România și Belgia, ca manager de proiect și comunicator – de la festivaluri de jazz (Jazz in Church, Green Hours International Jazz Festival) la training-uri de antreprenoriat în industrii creative, conferințe, proiecte educaționale (One World Film Clubs, Jazz for Kids) sau evenimente dedicate industriilor creative (Creative Est). În ultima vreme este preocupată să dezvolte MATER – prima bibliotecă de materiale din România și Europa de Sud Est alături de super-echipa de la Nod Makerspace.

 

Mihai Gurei promovează designul contemporan în România de mai bine de cincisprezece ani prin intermediul showroom-ului Intro dar și a celor câteva zeci de articole și interviuri publicate în presa de specialitate. De formație jurnalist, Mihai și-a început cariera ca producător (ProFM) și DJ (TheWebClub, Amsterdam Cafe, Ota, Atelierul Mecanic) și a continuat ca distribuitor de filme și case de discuri independente. Preocuparea pentru design în diversele sale forme se reflectă și în demersul său curatorial în zona de retail conceptual, mai precis hipshops.com, un site cu bătaie internațională ce reunește cele mai bune magazine din întreaga lume. Mihai Gurei este de asemenea curatorul secțiunii de design de obiect la Romanian Design Week cât și membru al juriului Zain Accelerator.

 

Rodica Gâlea, specialist Blum DYNAMIC SPACE,  ne va răspunde la întrebarea „ Ce înseamnă o bucătărie practică?“  Desfăşurarea simplă a activităţilor, spaţiu suficient pentru depozitare şi confort de mişcare ridicat. Sau altfel spus: workflow, space şi motion.

Ideile Blum pentru bucătării practice sunt reunite în conceptul denumit DYNAMIC SPACE, dezvoltat în urmă cu 15 ani în Austria şi care a fost implementat în România de Rodica Gâlea.

DYNAMIC SPACE se concentrează foarte puternic pe necesităţile şi cerinţele utilizatorului (de bucătării) cu ajutorul soluţiilor de feronerie Blum. Adăugăm confort şi funcţionalitate mobilierului cu ajutorul sistemelor de ridicare pentru uşi, sistemelor de extragere şi sistemelor de balamale şi a celor patru tehnologii de mişcare incredibil de versatile.

 

Anca Ungureanu este First VicePresident – Identity & Communication Director, UniCredit Bank. Are o experienta de peste 15 ani in comunicare, detinand aceasta responsabilitate inca din 2009,  timp in care a coordonat actiunile strategice de comunicare si marketing ale bancii precum si proiectele de implicare in arta, cultura si design si creativitatea. Anca este absolventa a unui EMBA la Berlin School of Creative Leadership, a programului Aspen Young Leaders 2012 si este Certified Sustainability Practitioner  – Institute of Environmental Management & Assesment (IEMA). In 2016 a dat initiat in cadrul UniCredit Bank, Academia Mintilor Creative, un accelerator de mentoring si de business pentru antreprenorii creativi care fie vor sa isi inceapa o afacere sau care vor sa o dezvolte pe cea pe care o au in prezent. Detalii despre program si despre urmatoarea editiei se pot gasi pe http://www.romanianstories.ro/academia-mintilor-creative

 

Carmen Dumitrescu, Conferentiar la Facultatea de Arhitectura de interior din cadrul Universitatii de Arhitectura si urbanism “Ion Mincu” Bucuresti, titular al cursurilor de “Management si marketing pentru arhitectii de interior si pentru designeri”, “Comunicare pentru designeri”, “Metodologie de design”. Coordonator al Masterului “TAI – Tendinte, materiale si tehnologii noi in arhitectura de interior si design”.

Coordonare şi participare in proiecte de cercetare şi schimburi internationale şi nationale.

Participari la concursuri de design nationale şi internationale, in calitate de participant sau membru al juriului.

Lucrari in arhitectura, arhitectura de interior , design.

“Ce, cui, unde, cum? – intrebari cheie si posibile raspunsuri – directii pentru o mai buna promovare a serviciilor si produselor de design”

 

Beatrice-Gabriela JÖGER, este doctor arhitect român, membru al OAR, UAR, ICOMOS, DMI-USA. Lucrează la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” din Bucureşti (UAUIM). A obţinut titlul de doctor în 2006 cu teza “Materialele textile în arredamento” şi diploma de arhitect în 1993, ambele de la UAUIM Bucureşti. Actualmente este Profesor universitar la Departamentul Proiectare de Interior şi Design al UAUIM şi Decan al Facultății de Arhitectură de Interior.

 

Dorina Onescu-Tărbujaru, arhitect, conf. asociat la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” Bucureşti – Facultatea de Arhitectură de Interior, doctor în arhitectură

Activitate: cărţi, articole publicate în volume sau reviste de specialitate, participări cu comunicări la sesiuni de comunicări ştiinţifice, simpozioane, conferinţe naţionale şi internaţionale, proiecte de arhitectură şi amenajări interioare în marea majoritate executate, studii şi proiecte de cercetare, proiecte culturale, design de obiect, grafică publicitară, organizator de expoziţii de arhitectură şi design, membru în organizaţiile profesionale OAR, UAR, SAID.ro

„Învăţământ  vs. Promovare”

În procesul de învăţămant, o componentă importantă o constituie vizibilitatea realizărilor studenţilor în afara spaţiului universitar.

 

Marilena Negulescu – architect de interior, asistent universitar in cadul Facultatii de Arhitectura de Interior – UAUIM Bucuresti, co-organizator de workshop-uri, ateliere de creatie si expozitii.

 

Arh. MATIUS ICHIM, Lector, Academia de retail

Echipa MATIUS Studio s-a remarcat pe piața din România drept prima specializată exclusiv în design-ul de retail.

Anul 2017 aduce pentru MATIUS Studio un nou proiect in-house, total diferit față de domeniul în care s-a consacrat – “CHILLYA, chilii pentru sfinți urbani”. Inspirat de dorința arzătoare de evadare din aglomerația urbană, studioul de arhitectură lansează un nou concept de locuință temporară/sezonieră, destinat iubitorilor de natură cât și celor care alocă timpul liber activităților creative, celor care doresc să finalizeze proiecte inspirate, departe de jungla urbană, ori de câte ori li se oferă ocazia

 

Arh. Alexandru C. Bălan, fondator al One Design – birou de arhitectură si design

Absolvent al Universității de arhitectură și urbansim ”Ion Mincu” București, a fondat in 2003 One Design din dorința de a oferi servicii de design într-o piață încă neconturată în acea perioadă. Evoluția firească a business-ului a fost către proiectarea de arhitectură pentru construcții noi și intervenții asupra clădirilor existente, ajungând în final prin a integra in-house majoritatea specialităților (proiectare de rezistență, instalații, etc.) pentru a putea oferi un serviciu integrat și implicit proiecte cât mai cuprinzătoare și detaliate. Deasemeni este membru fondator al mai multor start-up-uri în domeniul arhitecturii și domenii conexe.

Principale temele abordate vor fi cele legate de vânzarea serviciilor de design în România – istoric, evoluție și situație actuală, identificarea clienților și procesul de ofertare dedicată pentru fiecare proiect în parte, modalități de vânzare, răspunsuri la reacțiile pieței, viziune viitoare asupra evoluției sistemului de vânzări în design și așteptările clienților.

Conform propriilor afirmații ”orice afacere este bună și poate genera venituri atâta timp cât există clientul pentru segmentul vizat. Fără clientul real și înțelegerea dorințelor acestuia, eșecul este garantat”.

 

Andreea Paraschiv, Manager Departament IT & PR al APMR, este managerul proiectului ERGOSIGN – „O nouă abordare a învăţării principiilor ERGOnomice prin intermediul realităţii virtuale pentru deSIGNerii care lucrează în sectoarele tapiţeriei şi produselor pentru dormit” și coordonatorul echipei românești implicate în proiectul Erasmus+ GPP-Furniture „O resursă inovatoare de învățământ deschis pentru profesioniștii din industria mobilei în sprijinul extinderii cunoștințelor și furnizării de plus-valoare pentru Achizițiile Publice Verzi”. Orientată spre performanță și calitate, cu o excelentă experiență de lucru în proiecte internaționale, Andreea Paraschiv a coordonat începând din anul 2012, majoritatea echipelor românești participante în proiecte europene în care Asociația Producătorilor de Mobilă din România a fost partener sau coordonator.

Titlul prezentării:

Promovare și vânzare în design – între hazard și o abordare profesionistă

 

MODERATORI:

Mihaela Ion, manager cultural, co-fondator Revista Atelierul  

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 10 ani în cadrul industriei creative şi artistice româneşti. Cu un doctorat în istorie şi un background educaţional în istoria artei în cadrul Universiţătii din Bucureşti şi CESI, Mihaela Ion a înfiinţat, în 2010, respectiv în 2012 proiectele “Revista Atelierul” (cu un content de peste 2600 de articole pe www.revista-atelierul.ro), “Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs” (expoziţie pop-up desfăşurată la nivel naţional în Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi şi Timişoara) realizând astfel printre cele mai importante proiecte româneşti destinate promovării comunităţilor creative şi culturale din România.

A fost bursieră a grantul în management cultural “Gabriela Tudor”,  în Londra.

De asemenea, a activat în diferite galerii de artă din Bucureşti.

Profil LinkedIn: LinkedInProfile

Asociaţia Atelierul de Creaţie a fost creată în anul 2011, cu scopul de a susţine şi promova în mod constant valorile contemporane culturale româneşti cu implicaţii directe în industria creativă a designului de produs. Asociaţia Atelierul de Creaţie, a inţiat şi gestionat eficient proiectele (co-finanţate de cele mai multe ori de Ministerul Culturii şi Administraţia Fondului Cultural Naţional):  Revista Atelierul (www.revista-atelierul.ro, events.revista-atelierul.ro) şi Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs. Proiectele au fost finaliste la Gala Societăţii Civile, Gala Naţională a Voluntarilor şi Elle Decoration Romania, 2015,  Digital Divas 2016.

A prezentat peste 500 de designeri români şi internaţionali, promovează constant rezultatele industriei creative made in Ro şi internaţionale,  a organizat peste 20 de evenimente creative la nivel naţional. Site-ul www.revista-atelierul.ro, platformă online şi offline (în 2011, prin Revistele Atelierul în format print) activă de promovare a industriilor creative & comunitate naţională şi internaţională deţine peste 2600 de articole despre evenimente creative, interviuri, sfaturi de marketing & PR.

Asociaţia Atelierul de Creaţie a apărut în momentul în care cultura designerilor şi a creatorilor de obiecte unicat a început să ia amploare în România şi a devenit tot mai necesară o structură în cadrul căreia creatorii şi designerii de produs, de idei să se poată regăsi. Asociaţia este prezentă la târguri internaţionale de profil: Artistar Jewels 2017, Milano, Italia, 2017, L’Artigiano in Fiera, Milano, Italia, 2016, Dutch Design Week, Eindhoven, Olanda (din 2015), Tendence & Ambiente Messe, Frankfurth, Germania, Dawanda Designmark, Munchen, Germania.

 

www.revista-atelierul.ro

contact@revista-atelierul.ro

 

Social media:

 

www.facebook.com/revista-atelierul

https://twitter.com/atelierulonline

http://pinterest.com/atelierul/

www.issuu.com/atelierul

http://ro.linkedin.com/pub/revista-atelierul/47/676/249

https://plus.google.com/115373262093455776449/about

http://vimeo.com/user3628465

https://www.instagram.com/revista_atelierul/

 

Dr. Mihnea Ghilduș, designer de produs, fondator platforma Dizainăr, Director Creativ DZNR Studio

Format ca designer de produs la Universitatea Națională de Arte, București, Mihnea și-a continuat traseul educațional la Academia de Arte și design din Stuttgart, Germania, unde a obținut masterul în Integral Studies. În 2014 a primit titlul de doctor în design medical, la Universitatea Naţională de Arte, București, unde a predat ca prof. asociat lector între anii 2008-2016.

Activează cu entuziasm în domeniul designul ambiental și designului grafic dar pasiunea lui pe plan profesional rămâne designul de produs.

În 2012 a lansat Dizainăr, magazinul de design românesc pe care îl administrează din perspectiva “gospodarului creativ”, alături de echipa formată din 4 specialiști în comunicare și design.

În cei peste 4 ani de activitate, echipa Dizainăr a creat și a consolidat un brand recunoscut pe piața românească de design și amenajări interioare și a promovat peste 150 de designeri români cu peste 600 de produse concepute și realizate în România.

Despre Dizainăr concept-store, platforma de design românesc

Dizainăr este platforma națională ce reunește sub aceeași umbrelă tot ce este mai bun în materie de design de produs. Dizainăr oferă o gamă largă de produse și servicii de design, devenind astfel un hub, o conexiune între creatorul, producătorul și utilizatorul final. Portofoliul magazinului Dizainăr cuprinde peste 600 de creații ale designerilor români.

www.dizainar.ro/produse; www.instagram.com/dizainar; www.facebook.com/dizainar

 

     CONTACT
 

                                                                              

     Corina RADULESCU                                                     Mihaela ION

              Mobil: 0758 837 724                                                          Mobil: 0740 580 886

                 E-mail: corina.radulescu@romexpo.ro                         E-mail: contact@revista-atelierul.ro

 

Mihnea GHILDUS

Mobil: 0744 212835

E-mail: mihnea@dizainar.ro